Publisert 05.06.2020 11:12, oppdatert 11.06.2020 10:41 - Bysidene - tips@stottmedia.no
Egmont-eide TV2 og Get har ikke kommet til enighet om ny distribusjonsavtale. Dermed mister Gets kunder muligheten til å se på TV2 sine kanaler. Get er positive til å gjenoppta forhandlingene så raskt som mulig for å finne en løsning.
– Vi beklager veldig overfor alle våre kunder. Dette er ikke en løsning vi har ønsket. Vi har jobbet hardt for å komme til enighet, men vi har dessverre ikke klart det. For å gjøre TV-tittingen litt bedre i denne situasjonen gir vi alle våre kunder 45 ekstra TV-poeng som de kan bruke til å velge blant et stort utvalg av kanaler og strømmetjenester i valgmenyen sin, som for eksempel strømmetjenestene HBO Nordic, Viaplay eller Nordisk Film+, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge som Get er en del av.
Kjernen i forhandlingene handler om kundenes valgmuligheter, og at Gets kunder ikke skal måtte betale mye mer enn de betaler i dag for et dårligere tilbud. Kundene ser stadig mindre på TV2s kanaler, og Get kan ikke be sine kunder betale for innhold de ikke vil ha samtidig som TV2 ønsker å begrense kundenes muligheter til å se innhold utenfor hjemmet.
– Vi vet at valgfrihet er viktig for våre kunder, og vi vil alltid jobbe for at vi fortsatt levere Norges beste og mest fleksible TV-produkt til en fornuftig pris. Vi har bevisste kunder som ønsker å stå fritt til å kunne endre sin TV- og strømmepakke ettersom hva de vil se på. Dette har vært en suksess siden vi lanserte dette som første selskap i Norge, og kundene våre endrer og velger nye tjenester daglig, fortsetter Kaalen.
– Vi ønsker fortsatt å finne en god løsning med TV2, slik at vi sammen kan fortsette å skape gode seeropplevelser i tiden fremover til glede for alle parter. Vår dør står åpen og vi setter oss ned når som helst for å forhandle videre, avslutter Kaalen.
Med de 45 ekstra TV-poengene som kundene mottar som midlertidig kompensasjon kan de selv velge inn mer innhold enn de har mistet, og de bestemmer selv hvilke kanaler og strømmetjenester de ønsker.
Hvorfor skjer dette?
Vi har meddelt til TV 2 at det vil være til kundenes beste at vi inngår en avtale basert på dagens prisnivå med et noe lengre tidsperspektiv enn hva TV 2 foreslo. Vi håper at TV 2 synes dette er et bra forslag, så vi kan komme til enighet så snart som mulig. Dette er selvsagt en veldig kjedelig situasjon for deg som kunde, men vi vil at du skal forstå at vi kjemper denne kampen for deg.
Dette er selvfølgelig helt uakseptabelt, og vi jobber hardt for komme til enighet om en fornuftig avtale med TV 2. Vi håper du som kunde støtter oss i denne kampen.
For å lese siste oppdateringer i konflikten:
https://www.get.no/artikkel/brudd-i-forhandlingene-med-tv2
Kilde www.get.no